Testování portálu FOLKY.CZ
Stále probíhá testování portálu FOLKY.CZ a zde máte možnost přehrát několik z vybraných partií. Také došlo k opravě některých chyb, prodlevy při hře proti počítači jsou tak kratší.
1) V 16. tahu však AI zvolila nepřesný tah Jh2. Pokud by přišlo Jf2, bílý by čelil hrozbě umístění hned tří pěšců: na g4, e4 a d3. Tomu bylo sice možné bránit pomocí tahu Je4, ovšem bílý by přišel a plán umístit pěšce na b7 a b5... Partii je možné přehrát i online: https://www.folky.cz/replay/373825
2) Pat! Takto může dopadnout partie FOLKY, pokud se hráč soustředí hlavně na umísťování pěšců a neprovádí vývin figur. Poměrně rychle získal náskok nad soupeřem, ale zbývající pěšce již neumístil. V této hře proti umělé inteligenci na webu www.folky.cz však tato situace byla využita k testu patové pozice. V partii proti "živé inteligenci" je takový průběh partie velmi nepravděpodobný. Hráč s černými kameny by jednoduše umístil zbývající dva pěšce. https://www.facebook.com/hrafolky/videos/192667273766811
3) Chybělo jediné tempo! Ve hře FOLKY není třeba soupeře zatlačit do rohu šachovnice. Na umístění většiny pěšců bohatě stačí jen několik řad, jak je vidět v této partii. Počítač hrál za bílé a zvolil velmi zajímavou strategii. Chyběl pouze jediný tah a mohl vyhrát. Po tahu Jf5 by totiž vzniklo neblokovatelné umístění pěšce na h5. Ovšem bílý pole d6 nemůže uvolnit, jelikož by zde černý okamžitě umístil posledního pěšce. https://www.facebook.com/hrafolky/videos/991545795225800
1) V 16. tahu však AI zvolila nepřesný tah Jh2. Pokud by přišlo Jf2, bílý by čelil hrozbě umístění hned tří pěšců: na g4, e4 a d3. Tomu bylo sice možné bránit pomocí tahu Je4, ovšem bílý by přišel a plán umístit pěšce na b7 a b5... Partii je možné přehrát i online: https://www.folky.cz/replay/373825
2) Pat! Takto může dopadnout partie FOLKY, pokud se hráč soustředí hlavně na umísťování pěšců a neprovádí vývin figur. Poměrně rychle získal náskok nad soupeřem, ale zbývající pěšce již neumístil. V této hře proti umělé inteligenci na webu www.folky.cz však tato situace byla využita k testu patové pozice. V partii proti "živé inteligenci" je takový průběh partie velmi nepravděpodobný. Hráč s černými kameny by jednoduše umístil zbývající dva pěšce. https://www.facebook.com/hrafolky/videos/192667273766811
3) Chybělo jediné tempo! Ve hře FOLKY není třeba soupeře zatlačit do rohu šachovnice. Na umístění většiny pěšců bohatě stačí jen několik řad, jak je vidět v této partii. Počítač hrál za bílé a zvolil velmi zajímavou strategii. Chyběl pouze jediný tah a mohl vyhrát. Po tahu Jf5 by totiž vzniklo neblokovatelné umístění pěšce na h5. Ovšem bílý pole d6 nemůže uvolnit, jelikož by zde černý okamžitě umístil posledního pěšce. https://www.facebook.com/hrafolky/videos/991545795225800
Petr Doubek | 20/12/2023